Skiteams - Skicentrum Heemskerk

Skiteams

Eén van de doelen is de kinderen op een speelse manier kennis laten maken met wedstrijdskiën. Ook willen we de kinderen naar een hoger technisch niveau brengen zodat zij later makkelijk kunnen instromen in bijvoorbeeld een ski-opleiding. Het belangrijkste doel blijft uiteraard veel plezier beleven aan de skisport!

“Plezier beleven aan de skisport!”

Alle skiclub teams bestaan uit 6 tot 8 kinderen en één trainer. In welk team jij zal komen hangt af van je ski-technisch niveau en je leeftijd. We werken met vaste periodes. Deze periodes zijn meestal van vakantie tot vakantie (gemiddeld 6 weken).

De structuur

Voor de allerjongsten (4 - 7 jaar) zijn er op de woensdag en zondagmiddag "De Pinguïnclub". Vanaf 6 jaar mogen kinderen ook mee skiën in de reguliere lessen. Als de kinderen een bepaald niveau hebben bereikt, dan kunnen zij deelnemen aan de Skiteams

Eens per week train je op de rolbaan bij Skicentrum Heemskerk. Met een minimale afname van 2 periodes. Tijdens de trainingen kun je extra sneeuwtrainingen boeken door je aan te melden voor een van de teamweekenden.

Team Dinsdag (4 periodes)
Rolbaantraining Skicentrum Heemskerk - 16:00-17:00 Aantal trainingen €  ≤12 jr. €  >12 jr.

26 september  t/m 7 november 2023 muv 24 okt 6 € 147,00 € 162,00
14 november t/m 19 december 2023 6 € 147,00 € 162,00
9 januari t/m 13 februari 2024 6 € 147,00 € 162,00

Heel seizoen 18 € 441,00 € 486,00

Sneeuwtrainingen

Een x aantal keer per jaar organiseren we een weekend waarin we in de een van de sneeuwhallen in Nederland of België trainen. Kinderen kunnen tijdens deze training kennis maken met het Slalom skiën. We trainen dus op echte palen (stubbies). Is dit de opstap naar een echt wedstrijd raceteam zoals Ski Racing Heemskerk (SRH)? Meer info op aanvraag via [email protected]

Aanmelden skiteam

Heb je interesse om in een skiteam te trainen? Meld je aan, we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Ski Racing Heemskerk

Dit is een zelfstandige organisatie die functioneert in een verenigingsvorm voor wedstrijdskiërs. De kinderen van Ski Racing Heemskerk trainen dit seizoen 2 maal per week. Afhankelijk van de leeftijd en het afgenomen programma verblijven ze 2 tot 9 weken in de Alpen. Zij skiën wedstrijden op alle niveaus: van regionaal tot nationaal en soms zelfs internationaal! Voor meer informatie: www.skiracingheemskerk.nl