Skiles voor kinderen - Skischool Amsterdam - Skicentrum Heemskerk

Skiles voor kinderen bij onze skischool

Bij de skischool van Skicentrum Heemskerk kunnen kinderen vanaf 4 jaar de beginselen van het skiën leren op onze twee moderne indoorrolbanen. De skilessen zijn ingedeeld naar verschillende leeftijdscategorieën en op niveau:

Kinderen krijgen skiles op de indoorrolbaan bij Skicentrum Heemskerk

“Plezier staat tijdens onze skilessen voorop!”

Pinguïnclub

Bij de Pinguïns leren kinderen van 4 tot en met 6 jaar op een speelse manier de beginselen van het skiën. Elke skiles kunnen de kinderen een sticker op hun stickerkaart halen! Ideaal als je kind nog nooit heeft geskied, nog erg jong is of nog niet toe is aan de reguliere les. De lessen worden gegeven op woensdag of zondag in vaste blokken van zes weken in vaste groepjes. Een les duurt 30 minuten.

Data pinguïnclub

[powr-plan-comparison id="7ccc0814_1558601449"]

[powr-plan-comparison id="8462c3f5_1558605861"]

Reguliere skiles voor kinderen

De reguliere skiles is voor kinderen vanaf 6 jaar. Er wordt op een speelse manier les gegeven, aangepast aan de doelgroep. Bij de eerste les zou het mogelijk moeten zijn om in een 'pizza punt' de snelheid te controleren. Tijdens de lessen proberen we de kinderen zo snel mogelijk naar 'parallel' te krijgen.
Een skiles duurt 60 minuten. Tijdens een reguliere les wordt er aan drie kinderen tegelijk les gegeven. Daarbij staat een kind 10 minuten op de baan waarna hij 10 minuten kan uitrusten. Het is ook mogelijk om met twee kinderen les te krijgen of zelfs totale aandacht te geven tijdens een privéles. Bekijk de opties en tarieven hier.
Kinder skilessen worden op alle dagen van de week gegeven. Alle lessen zijn flexibel in te plannen. Lessen voor kinderen zonder ervaring zitten vol, tot aan de voorjaarsvakantie. Wil je je aanmelden voor skilessen daarna? Meld je hier aan.

Materiaal en kleding

Tijdens de skiles, ski wordt er geskied op ski’s van de skischool. Ook het gebruik van skischoenen en een helm zit bij de prijs inbegrepen. Heb je zelf skischoenen en/of een skihelm, dan raden we aan deze te gebruiken. Het dragen van een helm is verplicht. De indoorrolbaan is, zoals het woord al zegt, binnen. Het dragen van skikleding is dan ook niet nodig. Door de intensiteit van de skiles, is het prettig om sportkleding te dragen. Dat zijn een makkelijk zittende broek met een shirt met lange mouwen of een T-shirt met een vest.

Skiteams

Wil je van skiën je sport maken of wil je de wintersportvoorbereiding maximaal benutten? Dan is skiën in een skiteam misschien wel iets voor jou! De kinderen van de skiteams trainen één keer per week op een vast moment met leeftijdsgenoten in groepjes van zes tot acht kinderen. Daarbij wordt ook specifieke conditietraining gegeven. Vanaf zes jaar is het mogelijk om aan te sluiten bij een skiteam.

Ski Racing Heemskerk

Dit is een zelfstandige organisatie die functioneert in een verenigingsvorm voor wedstrijdskiërs. De kinderen van Ski Racing Heemskerk trainen dit seizoen 2 maal per week. Afhankelijk van de leeftijd en het afgenomen programma verblijven ze 2 tot 9 weken in de Alpen. Zij skiën wedstrijden op alle niveaus: van regionaal tot nationaal en soms zelfs internationaal! Voor meer informatie: www.skiracingheemskerk.nl