Skischool en skilessen - Skicentrum Heemskerk

Skischool

Leren skiën of snel nog even techniek bijspijkeren voordat de wintersport gaat beginnen? Dat kan door skilessen te nemen bij de skischool van Skicentrum Heemskerk. Je bent zowel vanuit Haarlem, Alkmaar als Amsterdam op nog geen 20 minuten afstand van je eerste skiles of skitraining voor (ver)gevorderden. Bij Skicentrum Heemskerk maken we gebruik van twee moderne indoorrolbanen. Je kunt dus vanuit een groot deel van Noord-Holland binnen 20 minuten met skilessen starten. Er is ruim voldoende gratis parkeergelegenheid.

De skischool staat onder leiding van Richard Molenaar. Er worden skilessen gegeven van beginners- tot gevorderd niveau. Daarnaast geven we ook lerarentrainingen en trainingen voor wedstrijdskiërs. Richard heeft meer dan 20 jaar deelgenomen aan het Nederlandse demonstratieteam. Onze vereniging Ski Racing Heemskerk, die door Richard is opgericht, is een verlengstuk van de skischool. Al vele jaren behoort Ski Racing Heemskerk tot de beste teams van Nederland en daar zijn we trots op!

We verzorgen wereldwijd trainingen en demonstraties

Al onze instructeurs zijn gediplomeerd en hebben vaak een sportopleiding gevolgd. Daarnaast werken wij samen met Maxxtracks die wereldwijd skibanen bouwt. Onder de naam Maxxtracks Academy, verzorgen wij wereldwijd ski- & snowboard lerarentrainingen en geven we demonstraties.

Voordelen van de indoorrolbaan

• Je kunt eindeloos afdalen. Er is namelijk geen tijdverlies door liftgebruik (1 uur indoorskiën staat gelijk aan 3 uur sneeuwskiën!).
  • Je ervaart een hoog rendement doordat de baan blijft draaien en bewegingen veel worden herhaald.
  • Je krijgt les in kleine groepjes van maximaal drie personen.
  • Je ontvangt directe feedback doordat de leraar vlakbij staat.
  • Je traint onder gelijke (weers-)omstandigheden.

Redenen om te gaan indoorskiën

• Omdat het leuk is!
  • Om je skitechniek helemaal te perfectioneren of om je niveau te behouden.
  • Om fysiek goed voorbereid te zijn.
  • Om je angsten te overwinnen. We hebben geen hoogtes en druktes.
  • Als je een fysieke/mentale beperking hebt.