Skischool - Amsterdam - Amstelveen - Skicentrum Heemskerk

De Skischool van Skicentrum Heemskerk

Leren skiën of snel nog even techniek bijspijkeren voordat de wintersport gaat beginnen? Dat kan bij de skischool van Skicentrum Heemskerk. Je bent zowel vanuit Haarlem, Alkmaar als Amsterdam op nog geen 20 minuten afstand van je eerste skiles of skiles voor (ver)gevorderden. Je kunt dus vanuit een groot deel van Noord-Holland binnen 20 minuten met skilessen starten. Er is ruim voldoende gratis parkeergelegenheid.
Bij Skicentrum Heemskerk maken we gebruik van twee moderne indoorrolbanen.

De skiles

Een skiles duurt 60 minuten. Tijdens een reguliere les ski je met drie personen. Daarbij sta je 10 minuten op de baan en rust je 10 minuten uit. Deze cyclus doorloop je in totaal driemaal. Het is ook mogelijk om met twee personen te lessen of zelfs totale aandacht te krijgen tijdens een privéles. Bekijk de opties en tarieven hier. Op dit moment kunnen we alleen lessen verzorgen voor de mensen met ervaring (minstens drie lessen) op een rolbaan. Lessen voor mensen zonder ervaring zitten vol, tot aan de voorjaarsvakantie. Wil je je aanmelden voor skilessen, vul dan het formulier in via deze link.

Materiaal en kleding

Tijdens de skiles, ski je op ski’s van de skischool. Ook het gebruik van skischoenen en een helm zit bij de prijs inbegrepen. Heb je zelf skischoenen en/of een skihelm, dan raden we aan deze te gebruiken. Het dragen van een helm is niet verplicht, maar wordt wel geadviseerd. De indoorrolbaan is, zoals het woord al zegt, binnen. Het dragen van skikleding is dan ook niet nodig. Door de intensiteit van de skiles, is het prettig om sportkleding te dragen. Dat zijn een makkelijk zittende broek met een shirt met lange mouwen of een T-shirt met een vest.

Waarom skiles op een rolbaan?

• Je hebt de beste technische en fysieke voorbereiding op de wintersportvakantie.
  • Je krijgt les in kleine groepjes.
  • Je ontvangt directe feedback van de leraar die dichtbij staat.
  • Er is geen tijdverlies (doordat je moet wachten op bijvoorbeeld een skilift).
  • Je ervaart een hoog rendement doordat de baan blijft draaien en bewegingen veel worden herhaald.
  • Het is geschikt voor beginnende tot gevorderde skiërs. Zelfs racers trainen op de rolbaan.

Afbeelding van indoorrolbaan

Algemene informatie

Al onze ski-instructeurs zijn gediplomeerd en hebben daarnaast vaak een sportopleiding gevolgd. Naast de ‘reguliere lessen’, geven we ook lerarentrainingen en trainingen voor wedstrijdskiërs.
De skischool staat onder leiding van Richard Molenaar. Richard heeft meer dan 20 jaar deelgenomen aan het Nederlandse demonstratieteam. Onze vereniging Ski Racing Heemskerk, die door Richard is opgericht, is een verlengstuk van de skischool. Al vele jaren behoord Ski Racing Heemskerk tot de beste teams van Nederland en daar zijn we trots op!